Ruoko­lahden hyvinvointiasema

Hyvin­vointi- ja terveys­a­se­mien toimi­pis­teet ovat kaik­kien etelä­kar­ja­laisten käytössä,
riip­pu­matta kotio­soit­teesta ja ‑kunnasta.

Sähköiset palve­lumme

Tiesitkö, että etelä­kar­ja­lai­sena voit hoitaa monia asioita kans­samme sähköi­sesti 24/7, vuoden jokai­sena päivänä?

Hyvin­voin­tia­se­milla on mahdol­lista asioida myös etävas­taa­no­tolla hoitajan, lääkärin tai fysio­te­ra­peutin kanssa.

Voit myös itse varata hoitajan ja lääkärin etävas­taan­ot­toai­koja eAsioinnissa.

Ajan­va­raus

Kiireel­li­sissä ja kiireet­tö­missä asioissa voit ottaa yhteyttä hyvin­vointi- ja terveys­a­se­mien keski­tet­tyyn palve­lu­nu­me­roon ma-pe klo 7–20. Muuna aikana ota yhteyttä päivys­tysapu 116 117 ja hätä­ti­lan­teessa 112. Sinut ohja­taan oikeaan paik­kaan hoidon tarpeen mukai­sesti. Puhe­li­messa tehdyn arvioinnin perus­teella saat esimer­kiksi koti­hoito-ohjeita tai ajan hoitajan, fysio­te­ra­peutin tai lääkärin vastaa­no­tolle. Varattu aika voi olla myös puhe­lin­aika tai etävas­taan­otto. Kiireet­tö­missä asioissa voit jättää myös takai­sin­soit­to­pyynnön. Soitamme takaisin saman päivän aikana.

Kirjau­tu­malla Etelä-Karjalan hyvin­voin­tia­lueen eAsioin­ti­pal­ve­luun voit esimer­kiksi varata aikoja ja katsoa omat labo­ra­to­rio­tu­lok­sesi sekä viestiä turval­li­sesti ammat­ti­laisen kanssa. Kirjau­tu­mi­seen tarvitset verk­ko­pank­ki­tun­nukset tai mobiilivarmenteen. 

Vastaan­ot­toa­jasta ja –paikasta lähe­te­tään maksuton teks­ti­vies­ti­muis­tutus edel­li­senä päivänä ennen varattua aikaa. Muis­tu­tus­viesti tulee poti­las­tie­to­jär­jes­tel­mään merkit­tyyn matka­pu­he­lin­nu­me­roon, joten viesti voi tulla esim. lapsen huol­ta­jalle. Muis­tu­tus­viestiä ei lähe­tetä  päivystys- eikä Mallu-auton ajoista. Teks­ti­vies­ti­muis­tu­tuk­seen luvan voit antaa aikaa vara­tessa. Muis­tu­tus­viestin saapu­matta jääminen ei ole peruste jättää hoitoaikaa käyttämättä. 

Keski­tet­tyyn palve­lu­nu­me­roon soit­ta­minen ja jonot­ta­minen on maksul­lista. Hinta riippuu soit­tajan puhe­lin­liit­ty­mästä. Matka­pu­he­li­mesta maksu on keski­määrin 7–10 snt/min. 

Ajan peru­minen

Voit perua ajan myös teks­ti­vies­titse 24/7 lähet­tä­mällä viestin nume­roon +358 45 739 590 38. Mainitse vies­tissä nimesi tai lapselle vara­tussa ajassa lapsen nimi, ja aika jonka haluat peruuttaa. Aika tulee perua 24 tuntia ennen varatun ajan alkua, jotta se katso­taan perutuksi. 

Peruut­ta­mat­to­masta ja käyt­tä­mättä jäte­tystä palve­lusta voidaan periä eril­linen maksu. (Laki sosi­aali- ja tervey­den­huollon asia­kas­mak­suista 3 §).

Ilta‑, yö- ja viikonloppupäivystys

Kiireel­li­sissä asioissa ota yhteyttä soit­ta­malla nume­roon 116 117. Sinut ohja­taan oikeaan paik­kaan hoidon tarpeen mukai­sesti. Hätä­ti­lan­teessa soita 112.

Honka­harjun terveys­a­se­malla toimii kiire­vas­taan­otto iltaisin ja viikon­lop­puisin, äkil­lisiä sairas­ta­pauksia varten. Honka­harjun kiire­vas­taan­otto on avoinna ma-pe klo 16–21, la-su ja arki­py­hinä klo 8–21.  

Ympä­ri­vuo­ro­kau­tinen päivystys Etelä-Karjalan keskus­sai­raalan yhteis­päi­vys­tyk­sessä K‑siiven 1. kerrok­sessa (Kahi­lan­nie­mentie 2, Lappeen­ranta). 

Linkki päivys­tysapu 116117 ja hoidon tarpeen arvion sivulle

Hyvin­voin­tia­seman palvelut

Hyvin­voin­tia­seman hallinto

Ylilää­käri Minna Häyhä puh. 040 556 2530  
Palve­lu­pääl­likkö Hanna Turunen puh. 040 545 7990
Palve­lue­si­mies Enni Tolonen puh. 040 651 3074