Henki­lö­koh­tainen budjetti

​Henki­lö­koh­tainen budjetti on käytössä Etelä-Karjalan hyvin­voin­tia­lu­eella Vammaispalveluissa​​, Perhe­pal­ve­luissa ja Toimin­ta­kyky- ja hoivapalveluissa

Henki­lö­koh­taisen budjetin saaminen edel­lyttää, että Etelä-Karjalan hyvin­voin­tia­lueen sote-alan ammat­ti­hen­kilö selvittää ja arvioi, mitä palve­luja asiakas tarvitsee ja tekee asiak­kaan kanssa asiakassuunnitelman. 

Henki­lö­koh­tai­sella budje­tilla asiakas voi hankkia asia­kas­suun­ni­tel­maansa kirjat­tuja palveluja.

Henki­lö­koh­taista budjettia voidaan tarjota asiak­kaalle, joka tarvitsee jatkuvaa ja laaja-alaista tukea. ​Asiak­kaan tarvit­se­mien palve­lujen perus­teella määri­tel­lään henki­lö­koh­taisen budjetin sisältö ja palve­luihin käytet­tä­vissä oleva euromäärä. 

Asiakas voi itse vaikuttaa palve­lujen sisäl­töön, jotta asiakas saa juuri hänelle sopivia palve­luja. Etelä-Karjalan hyvin­voin­tialue maksaa suoraan palve­lun­tuot­ta­jalle henki­lö­koh­taisen budjetin mukaiset korvaukset. Asiak­kaan tilille ei siirry rahaa.

Henki­lö­koh­taisen budjetin palvelut voidaan järjestää maksusi­tou­muk­sella tai palvelusetelillä. 

Henki­lö­koh­taisen budjetin palve­luse­te­li­tuot­ta­jien tiedot ja hinnat löytyvät ​Palse.fi — sivus­tolta. Palve­lun­tuot­ta­jien haku on jatkuvaa.