Etelä-Karjalan hyvinvointialueen logo PNG

Häiriö asiakas- ja poti­las­tie­to­jär­jes­tel­mässä Etelä-Karjalan hyvin­voin­tia­lu­eella on päättynyt

, , ,

Artik­kelia päivi­tetty 7.2.2023 klo 15:12

Etelä-Karjalan hyvin­voin­tia­lu­eella aiemmin tänään tiis­taina ilmennyt asiakas- ja poti­las­tie­to­jär­jes­telmän häiriö on saatu korjattua ja tilanne on palau­tunut normaa­liksi. Häiriön juurisyy on selvitettävänä.

Pahoit­te­lemme asiak­kail­lemme ja henki­lös­töl­lemme häiriön aiheut­tamaa haittaa.

Artik­kelia päivi­tetty klo 14:01

Häiriö asiakas- ja poti­las­tie­to­jär­jes­tel­mässä Etelä-Karjalan hyvin­voin­tia­lu­eella on väistymässä

Etelä-Karjalan hyvin­voin­tia­lueen LifeCare asiakas- ja poti­las­tie­to­jär­jes­tel­mässä havaittu laaja-alainen häiriö on väis­ty­mässä, mutta tieto­jär­jes­te­le­mässä on edel­leen paikoin hitautta.

Pyydämme edel­leen rajoit­ta­maan yhtey­de­notot tänään 7.2. päivys­tyk­seen vain kiireel­li­siin ja hätätilanteisiin.

Useita polikli­nikka-ajan­va­rausai­koja on jouduttu siir­tä­mään tältä päivältä tule­vaan, pahoit­te­lemme tähän liit­tyvää haittaa. Puhe­lin­pal­ve­luissa on myös edel­leen ruuhkaa.

Tiedo­tamme seuraavan kerran klo 15 ja varmis­tamme, että poti­las­tie­to­jär­jes­telmän toiminta palautuu normaaliksi. 

Asiakas- ja poti­las­tie­to­jär­jes­tel­mässä laaja toimintahäiriö 

7.2.2023 Klo 13:40

Lifecare asiakas- ja poti­las­jär­jes­tel­mässä havaittu laaja toimin­ta­häiriö, jonka syytä ei vielä tunneta.  Häiriöt koskevat muun muassa terveys- ja hyvin­voin­tia­semia, koti­hoitoa, sähköistä asiointia ja Etelä-Karjalan keskussairaalaa. 

Päivystys on ruuh­kau­tunut ja asiak­kaiden tulee varautua pidem­piin odotusai­koihin. Ruuh­kien vält­tä­mi­seksi yhtey­den­ottoa päivys­tyk­seen tulisi välttää, mikäli asia ei ole kiireinen tai kyseessä hätä­ti­lanne. Toimin­ta­häiriö vaikeuttaa myös puhe­lin­pal­ve­luita. Vian syytä selvitellään.

Tiedo­tamme asiasta seuraavan kerran kello 14.00.

Pahoit­te­lemme häiriöstä aiheu­tuvaa haittaa.